Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Masuri care sustin mentinerea angajatilor valorosi
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2436 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
- Transferati in firma dvs. activitatile care pot fi prestate de
angajati proprii si care sunt furnizate in prezent de alte companii
Acest transfer trebuie analizat atat prin prisma costurilor implicate,
cat si a impactului pe care il are eliminarea relatiei cu furnizorul
respectiv si mentinerea in firma a propriilor angajati.
Introduceti in companie doar acele activitati care sunt realmente utile
departamentelor si care conduc la diminuarea costurilor.
Atentie: o analiza cost-beneficiu este absolut necesara pentru adoptarea deciziei corecte!
Un restaurant poate renunta partial la serviciile de contabilitate
furnizate de o firma externa in conditiile in care se dovedeste ca unul
dintre angajati are cunostintele si capacitatea de a prelua o astfel de
activitate.
O firma de consultanta care apeleaza la un
furnizor de analize de piata pentru fundamentarea ofertei de servicii
poate incerca integrarea acestei activitati in interiorul companiei, in
vederea utilizarii integrale a timpului de lucru al angajatilor a caror
activitate a scazut substantial.
O parte din angajati pot fi
pregatiti cu o investitie minima si apoi pot prelua responsabilitati de
culegere de informatii despre piata, realizare de analize si intocmire
de rapoarte pentru managementul companiei.
- Produceti sau prestati in interiorul companiei anumite produse sau servicii oferite de furnizori
Aceasta actiune este de regula posibila numai dupa realizarea unor
investitii deoarece, in afara resurselor umane necesare, sunt
indispensabile si elemente de infrastructura – tehnologii si materiale.
Daca insa exista premisele tehnice care pot sustine o astfel de
initiativa, este recomandabil sa o luati in considerare.
Atentie: si in acest caz este necesar sa comparati beneficiile si costurile pe care le genereaza o astfel de actiune.
Exemplu:
O intreprindere industriala care are multiple capacitati de productie
nefolosite – si care poate realiza anumite investitii minime pentru
schimbarea destinatiei lor – poate aloca resurse umane pe aceste
capacitati si sa renunte la anumite componente achizitionate de la
diferiti furnizori.
- Renuntati la serviciile colaboratorilor
In contextul reducerii activitatii companiei, necesitatea continuarii
achizitionarii anumitor categorii de servicii s-ar putea sa nu se mai
justifice.
In acest caz, aveti in vedere optiunea de a
renunta la serviciile colaboratorilor – persoane fizice autorizate sau
liber-profesionisti.
Renuntarea la serviciile acestora – in
masura in care este posibil si daca serviciile lor nu sunt
indispensabile ori pot fi oferite de diferite persoane sau departamente
din firma – poate reduce semnificativ presiunile asupra fluxului de
numerar si profitabilitatii firmei, in conditiile scaderii activitatii.
Daca firma dvs. are incheiate contracte
de munca pe durata determinata pentru activitati si nevoi operationale
cu caracter temporar, acestea nu pot fi intrerupte decat in conditiile
stabilite de Codul muncii.
In contextul restrangerii activitatii, aveti optiunea de a nu prelungi
contractul de munca pe durata determinata sau de a nu-l transforma
intr-unul pe durata nedeterminata.
In anumite conditii,
valoarea adaugata de diferiti colaboratori nu poate fi inlocuita de
implicarea unor angajati din firma, iar renuntarea la serviciile
colaboratorilor poate aduce pierderi mai mari decat pretul platit
acestora.
In acest caz se recomanda renegocierea contractelor cu colaboratorii in vederea cresterii raportului valoare/pret.
Daca din cauza contextului economic exista variatii puternice ale
activitatii, compania dvs. ar putea renunta la anumiti angajati (al
caror salariu reprezinta un cost fix permanent) care nu adauga valoare ridicata afacerii.
Ulterior, in cazul cresterii semnificative a activitatii pe perioada temporara, ati putea apela la colaboratori.
Alegerea alternativei impune comparatii de costuri si beneficii, nu
numai financiare, dar si non-financiare, precum impactul asupra
atmosferei de lucru si asupra motivatiei angajatilor care raman in
organizatia dvs.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...