Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Buletin informativ: Dispozitii generale privind infiintarea si completarea REVISAL
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2424 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Avand in vedere prevederile art. 2 alin. (11) si art. 5 alin. (3) din
Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor,
in baza art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul muncii,
familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
ART. 1
Se aproba procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa
le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea
parolei, precum si procedura privind transmiterea registrului general de
evidenta a salariatilor in format electronic, prevazute in anexa care
face parte integranta din prezentul ordin.
1. Au obligatia de a infiinta, completa si transmite registrul
general de evidenta a salariatilor in format electronic angajatorii,
persoane fizice sau juridice, astfel cum sunt definiti la art. 14 alin.
(1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,
republicata, precum si misiunile diplomatice si oficiile consulare ale
altor state in Romania, respectiv, dupa caz, institutele culturale si
reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania,
pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta
permanenta in Romania, potrivit art. 2 alin. (4) din Hotararea
Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a
salariatilor, denumita in continuare hotarare.
CAP. II. Mentiuni cu privire la infiintarea registrului general de evidenta a salariatilor
2. Unitatile fara personalitate juridica ale angajatorilor -
sucursale, agentii, reprezentante, puncte de lucru sau alte asemenea
unitati fara personalitate juridica, precum si misiunile diplomatice si
oficiile consulare ale altor state in Romania, respectiv, dupa caz,
institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale
altor state in Romania - au obligatia de a infiinta, completa si
transmite registrul general de evidenta a salariatilor, daca sunt
indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) au primit delegare de competenta pentru incadrarea personalului prin incheierea de contracte individuale de munca;
b) au primit delegare de competenta pentru infiintarea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor.
3. Unitatile fara personalitate juridica care indeplinesc conditiile mentionate la pct. 2 pot incheia contracte de prestari de servicii in vederea completarii si transmiterii registrului, daca au primit delegare in acest sens.
CAP. III. Mentiuni cu privire la completarea registrului general de evidenta a salariatilor
4. Registrul general de evidenta a salariatilor cuprinde
contractele individuale de munca in desfasurare la data intrarii in
vigoare a prevederilor hotararii, indiferent daca acestea sunt
suspendate la data de 1 august 2011.
5. Registrul general
de evidenta a salariatilor se completeaza in ordinea incheierii,
modificarii, suspendarii sau incetarii contractelor individuale de
munca.
6. Completarea elementului referitor la salariu se realizeaza si pentru contractele deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii.
7. Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza de
catre angajatori cu ajutorul aplicatiei informatice distribuite gratuit
de Inspectia Muncii sau cu ajutorul aplicatiilor informatice proprii ale
angajatorilor.
8. Completarea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
9. Angajatorii pot contracta serviciul de completare si
transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor
art. 20 alin. (5) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera
circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare,
de contracte
de prestari de servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele
teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile
prevederilor legale in vigoare.
10. in vederea
inregistrarii prestatorilor de servicii la inspectoratele teritoriale de
munca, angajatorii au obligatia de a informa in scris inspectoratele
teritoriale de munca despre incheierea contractului cu prestatorul cu
care a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului.
Informarea inspectoratului teritorial de munca se va efectua in termen
de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractului de prestari de
servicii.
11. Informarea la care s-a facut referire la
pct. 10 va consta intr-o adresa intocmita de angajator, care va
cuprinde: denumirea prestatorului de servicii; certificatul de
inregistrare al prestatorului, eliberat de registrul comertului; dovada
inregistrarii prestatorului ca operator de date cu caracter personal,
conform prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile
ulterioare, precum si data de la care s-a contractat serviciul de
completare si transmitere a registrului.
12. In cazul
incetarii sau rezilierii contractului de prestari de servicii,
angajatorul va comunica inspectoratului teritorial de munca acest fapt
cel mai tarziu la data incetarii sau rezilierii, in vederea eliberarii
unei noi parole angajatorului.
13. Completarea
registrului general de evidenta a salariatilor prin utilizarea
aplicatiei puse la dispozitie de Inspectia Muncii se face in
conformitate cu instructiunile de utilizare obtinute de pe pagina de
internet a Inspectiei Muncii www.inspectiamuncii.ro sau de la sediul
inspectoratelor teritoriale de munca.
14. In cazul in
care, pentru infiintarea si completarea registrului general de evidenta a
salariatilor, angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de
gestiune a salariatilor, aceste aplicatii trebuie sa cuprinda si sa
furnizeze elemente obligatorii, similar aplicatiei informatice puse la
dispozitie de Inspectia Muncii.
15. Structura si formatul
de fisier aferente registrului general de evidenta a salariatilor in
format electronic care trebuie transmis la inspectoratul teritorial de
munca, in cazul angajatorilor care utilizeaza aplicatii informatice
proprii, se pun la dispozitie de Inspectia Muncii. Specificatiile
tehnice ale fisierului pot fi obtinute de pe pagina de internet a
Inspectiei Muncii www.inspectiamuncii.ro sau de la sediul
inspectoratelor teritoriale de munca.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...