Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Modificari ale standardului de formare a mediatorului
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2202 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 842 din data de 28
noiembrie 2011 a fost publicata Hotararea Consiliului de mediere nr.
2826/2011 privind modificarea si completarea Standardului de formare a
mediatorului, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 12/2007.
Noul act normativ impune o serie de conditii pentru persoanele care
doresc sa fie acreditate in calitatate de formator in domeniul medierii,
cu mentiunea «formator debutant». Acestea trebuie sa indeplineasca
cumulativ urmatoarele aspecte:
a)este mediator autorizat in
conditiile Legii, isi exercita profesia in una dintre formele prevazute
de Lege, este inscrisa in Tabloul mediatorilor si nu este inregistrata
cu nicio cauza de suspendare;
b)are experienta in domeniul
medierii de minimum 3 ani de la data inceperii activitatii practice,
conform datelor inscrise in Tabloul mediatorilor;
c)a
actionat ca mediator in minimum 25 de cazuri, dovedite prin depunerea
copiei registrului propriu in care tine evidenta contractelor de mediere
in care a actionat ca mediator, certificata de mediator prin semnatura
pentru conformitate cu originalul;
d)are pregatire in domeniul formarii adultilor, conform legislatiei in vigoare.
In vederea acreditarii si inregistrarii in Tabloul formatorilor in
domeniul medierii sau in Tabloul examinatorilor si evaluatorilor,
persoanele interesate vor depune la Consiliul de mediere o cerere la
care sunt atasate documentele doveditoare pentru indeplinirea
conditiilor prevazute de prezentul standard. Acreditarea ca formator,
examinator sau expert evaluator se face pentru o perioada de 4 ani de la
data adoptarii hotararii privind aprobarea cererii.
Acreditarea inceteaza in urmatoarele situatii:
a)la expirarea termenului de 4 ani pentru care a fost acreditat sau
reacreditat, daca nu a fost anterior depusa o cerere de reacreditare in
acest sens;
b)la cererea scrisa a titularului, adresata Consiliului de mediere;
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...