Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Leadership de criza: zonele de actiune
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2436 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Atunci cand urmariti pregatirea si sustinerea managerilor din
firma dvs. in exercitarea unui leadership adecvat contextului economic
actual, va recomandam sa aveti in vedere urmatoarele zone de actiune:
Planificarea
- Revizuirea planurilor de criza
- Evaluarea impactului crizei si a masurilor anticriza asupra organizatiei
- Dezvoltarea unei planificari ulterioare bazate pe evaluarea impactului
- Elaborarea unor planuri B sau de rezerva
- Analiza scenariilor posibile si testarea planurilor
- Monitorizarea si evaluarea implementarii planurilor
- Lectii invatate etc.
Dezvoltarea profesionala a angajatilor
- Utilizarea exercitiilor si simularilor in activitatea curenta a angajatilor
- Pregatirea si instruirea managerilor directi si a supervizorilor
- Realizarea unor traininguri interne periodice dedicate managementului crizei etc.
Nivelul operational
- Instituirea unei echipe de management al crizei cu rolul
monitorizarii, controlului si evaluarii permanente a componentei
operationale
Principiile de baza ale exercitarii leadershipului la momentul actual
Iata care sunt principiile de baza ale exercitarii leadershipului in criza economica:
Confruntarea realitatii
Cheia depasirii situatiei actuale si a iesirii din criza consta in
evaluarea realista a ultimului an si a masurilor anticriza adoptate de
firma.
Focus pe componenta strategica
Din cauza schimbarilor rapide ce au loc la nivelul economiei mondiale,
pozitionarea strategica a organizatiei dvs. trebuie abordata in mod
frecvent. Planurile trebuie discutate periodic, revitalizate si testate
cu realitatile curente.
Transparenta fata de angajati
Comunicati-le angajatilor atat provocarile pe care le intampina firma
dvs., cat si succesele pe care le obtine. Nu asteptati rezultate finale
pentru a comunica; comunicati fiecare pas si cereti feedback si solutii
din partea angajatilor.
Protejarea si consolidarea culturii organizationale
Cultura organizationala, valorile si credintele firmei dvs. au fost
primele care au avut de suferit de-a lungul acestei perioade de criza.
Nu uitati ca o companie sanatoasa este rezultatul unei culturi
organizationale sanatoase.
Pastrarea increderii si a optimismului cu privire la viitorul firmei
Pregatiti-va firma pentru revenirea si cresterea ce vor urma. Retentia
talentelor si a angajatilor performanti este elementul-cheie care
asigura dezvoltarea viitoare a firmei dvs.asigura dezvoltarea viitoare a
firmei dvs.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...