Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Documente necesare pentru obtinerea indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 3475 / Rating utilizatori: 5 din 2 voturi
Exista doua situatii distincte:
1) Pentru categoriile de persoane care se asigura obligatoriu, prin
efectul Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca
si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare,
respectiv:
- persoanele care desfasoara activitati pe baza unui
contract individual de munca, indiferent de durata acestuia, precum si
functionarii publici;
- persoanele care isi desfasoara activitatea
in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii
executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum
si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti;
- somerii, pe durata efectuarii practicii profesionale in cadrul cursurilor organizate potrivit legii;
- ucenicii, elevii si studentii, pe durata efectuarii practicii profesionale;
- angajatii romani care presteaza munca in strainatate din dispozitia angajatorilor romani, in conditiile legii;
- cetatenii straini sau apatrizii care presteaza munca pentru
angajatori romani, pe perioada in care au, potrivit legii, domiciliul
sau resedinta in Romania.
In acest caz, pentru obtinerea indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca sunt necesare urmatoarele documente:
- certificatul de concediu medical;
- procesul-verbal de cercetare a accidentului de munca;
- formularul de inregistrare accidentului de munca (FIAM) sau
procesul-verbal avizat de Inspectoratul Teritorial de Munca ce a
confirmat caracterul de munca al accidentului, respectiv fisa BP2, dupa
caz.
2) Pentru categoriile de persoane care se asigura pe
baza de contract individual de asigurare, in conditiile Legii nr.
346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli
profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- asociat unic, asociati, comanditari sau actionari;
- comanditati, administratori sau manageri;
- membrii asociatilor familiale;
- persoane autorizate sa desfasoare activitati independente;
- persoane angajate in institutii internationale;
- proprietari de bunuri si/sau arendasi de suprafete agricole si forestiere;
- persoane care desfasoara activitati agricole in cadrul gospodariilor
individuale sau activitati private in domeniul forestier;
- membri ai societatilor agricole sau ai altor forme de asociere din agricultura;
- alte persoane interesate, care isi desfasoara activitatea pe baza altor raporturi juridice decat cele mentionate anterior.
In acest caz, pentru obtinerea indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca sunt necesare urmatoarele documente:
- cererea-tip privind solicitarea drepturilor de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;
- certificatul de concediu medical;
- procesul-verbal de cercetare a accidentului de munca;
- formularul de inregistrare a accidentului de munca (FIAM) sau
procesul-verbal avizat de Inspectoratul Teritorial de Munca ce a
confirmat caracterul de munca al accidentului, respectiv fisa BP2, dupa
caz.
Util
Modelul cererii-tip se regaseste in Anexa nr. 13 la Normele metodologice
de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de
munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...