Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Regulamentul Intern. De ce nu trebuie sa lipseasca
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2628 / Rating utilizatori: 5 din 2 voturi
Un litigiu ajuns in instanta necesita prezentarea Regulamentului Intern.
Lipsa acestui document atrage dupa sine consecinte dure pentru
angajator. Cei care vor sa evite astfel de situatii in care salariatii
sa castige procese in defavoarea societatii, tocmai pentru ca anumite
aspecte nu au fost stabilite in mod clar prin Regulamentul Intern, au in
mod cert nevoie de o colectie precum este cea care cuprinde 37 de modele de Regulament Intern.
Nenumarate societati se confrunta cu situatii in care litigiile de
munca solutionate in instanta duc la plata unor amenzi mari de catre
angajator. Iar astfel de cazuri au loc atunci cand angajatii nemultumiti
profita de un Regulament Intern care nu a fost bine "construit" de la inceput.
Regulamentul Intern trebuie vazut ca un document legal care iti apara
interesele de angajator. Acesta reprezinta expresia vointei si puterii
angajatorului si este un act prin care societatea isi impune vointa in
privinta relatiilor de munca sau a conduitei in firma.
Regulamentul Intern
este un act obligatoriu, unilateral si nu se negociaza, iar sindicatul
poate fi doar consultat cu privire la deciziile luate. Poate fi folosit
in instanta judecatoreasca in cazul unui proces cu salariatul sau
inspectorul de munca (fiind un izvor de drept = act normativ) si produce
efecte obligatorii (art.39 alin.2, lit.c din Codul Muncii).
Conform celor mai recente reglementari ale Codului Muncii, Regulamentul Intern trebuie sa contina:
- reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
- reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
- drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
- procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
- reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
- abateri disciplinare si sanctiuni aplicabile;
- reguli referitoare la procedura disciplinara;
- modalitati de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
- criterii si proceduri de evaluare profesionala a salariatilor.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...