Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Obtinerea avizului de incadrare in conditii speciale
Publicat de catre Www.legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2829 / Rating utilizatori: 5 din 2 voturi
Angajatorul va depune la secretariatul Comisiei pentru acordarea
avizelor de incadrare in conditii speciale un dosar cuprinzand
urmatoarele documente:
- lista semnata de angajator si de
sindicatele reprezentative potrivit legii sau, dupa caz, si de
reprezentantii angajatilor in cadrul comitetului de securitate si sanatate in munca ori de responsabilul cu protectia muncii,
care cuprinde ca tegoriile profesionale si numarul de angajati, in
raport cu fiecare categorie, ce urmeaza sa fie in cadrati in conditii
speciale, inclusiv confirmarea respectarii criteriului II;
-
dovada incadrarii locului de munca in grupa I de munca, conform
reglementarilor existente pana la data intrarii in vigoare a Legii nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari
sociale, semnata de angajator;
- procesul-verbal intocmit de
inspectoratul teritorial de munca sau de Comisia Nationala pentru
Controlul Activitatilor Nucleare, dupa caz, cu specificatia in clar ca
au fost luate sau nu au fost luate masurile tehnice si organizatorice
pentru eliminarea si/sau diminuarea riscurilor, prevazute in legislatia
de securitate si sanatate in munca sau in normele fundamentale de securitate radiologica, dupa caz;
- rezultatul expertizei tehnice, prin care se confirma existenta unor factori de risc care nu pot fi inlaturati;
- procesul-verbal incheiat de institutia care a efectuat expertiza
medicala, cu specificatia in clar a indeplinirii criteriului V,, in
conformitate cu rezultatul expertizei medicale.
Comisia
pentru acordarea avizelor de incadrare in conditii speciale, constituita
in cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei,
analizeaza dosarul depus de angajator. In urma analizarii dosarului, se
acorda avizul sau se respinge motivat solicitarea de emitere a acestuia.
Angajatorul care nu primeste aviz pentru incadrarea locurilor de munca
in conditii speciale poate formula plangere, in termen de 15 zile de la
data comunicarii, la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si
Familiei care, impreuna cu Ministerul Sanatatii, o va solutiona in
termen de 30 de zile, prin decizie
ramasa definitiva. Daca plangerea se refera la locurile de munca din
domeniul nuclear, la solutionarea plangerii va participa si Comisia
Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare.
Decizia poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta, potrivit legii.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...