Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Organizarea activitatilor de prevenire si protectie
Publicat de catre Legislatiamuncii.roNr. vizualizari: 2499 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Inainte de toate, dorim sa va reamintim cateva din obligatiile dvs.
generale in calitate de angajator, asa cum sunt ele stabilite prin Legea
nr. 319/2006.
Deci, in calitate de angajator:
– aveti obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in
toate aspectele legate de munca;
– in cazul in care apelati la un serviciu extern, NU sunteti exonerat de
responsabilitatile dvs. in acest domeniu;
– obligatiile lucratorilor desemnati de dvs. in domeniul securitatii si
sanatatii in munca nu aduc atingere principiului responsabilitatii
angajatorului.
Cine se va ocupa de activitatile de prevenire si protectie in
organizatia pe care o conduceti??
Posibilitatile legale pe care le aveti la indemana sunt urmatoarele:
1) prin asumarea de catre dvs., in calitate de angajator, a atributiilor
privind activitatile de prevenire si protectie;
2) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de
activitatile de prevenire si protectie;
3) prin infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie;
4) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.
Asumati-va chiar dvs., in calitate de angajator, atributiile privind
activitatile
de prevenire si protectie!
Numai in doua situatii:
a) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere cu pana
la 9 lucratori inclusiv, daca sunt indeplinite toate conditiile de mai
jos:
- in cadrul microintreprinderii nu se desfasoara activitati
industriale;
- va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu
regularitate in intreprindere;
- indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si
sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.
b) In cazul in care sunteti angajator intr-o microintreprindere mica, cu
un numar de lucratori cuprins intre 10 si 49 inclusiv, daca sunt
indeplinite toate conditiile de mai jos:
- in cadrul intreprinderii nu se desfasoara activitati industriale;
- riscurile identificate in cadrul intreprinderii nu pot genera
accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile,
respective deces sau invaliditate;
- va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu
regularitate in intreprindere;
- indepliniti cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si
sanatatii in munca, corespunzatoare cel putin nivelului de baza.
Desemnati nominal prin decizie unul sau mai multi lucratori care se vor
ocupa de activitatile de prevenire si protectie
Numarul lucratorilor desemnati va depinde de marimea organizatiei pe
care o conduceti, de riscurile la care sunt expusi angajatii dvs.,
precum si de distributia riscurilor in cadrul organizatiei.
Pentru a putea sa desfasoare activitati de prevenire si protectie,
lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cerintele minime de
pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare
cel putin nivelului mediu.
Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in
munca corespunzatoare nivelului de baza sunt:
- studii in invatamantul liceal, filiera teoretica in profil real sau
filiera tehnologica in profil tehnic si
- curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel
putin 40 de ore.
INFO
Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in
munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
- studii in invatamantul postliceal in profil tehnic si
- curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca cu o durata de cel
putin 80 de ore.
Cu toate ca nu este reglementata in Codul Muncii sau in alt act normativ, invoirea reprezinta o notiune de care ne lovim adesea si pe care trebuie sa...