BlogulSpecialistului → Legislatia muncii → Guvernul acorda facilitati REALE pentru angajatori!
De necrezut! Guvernul acorda facilitati REALE angajatorilor!
E criza. Vanzarile scad. Treaba, pur si simplu, nu mai merge ca altadata si
lucrul acesta se vede foarte clar la sfarsit de luna, cand trageti linie si
constatati ca firma are (iar) contul pe rosu. Prima masura? Reduceti
cheltuielile.
Sigur, nu e o problema prea mare sa limitati consumul de
rechizite/benzina/sapun lichid din firma, dar ce faceti daca se impune o masura
drastica, anume sa dati afara oameni? Ati redus tot ce era de redus si, iata,
descoperiti ca nu va mai permiteti sa platiti salariile unor oameni, cu tot
pomelnicul de obligatii aferente (CAS,
CASS
,
somaj
, pensii, accidente de munca etc.) Trist, dar
renuntarea la serviciile lor ramane unica solutie.
Situatia devine insa si mai trista daca priviti lucrurile in perspectiva: criza
n-o sa tina o vesnicie - poate ca la inceputul anului viitor piata se va
redresa, numarul comenzilor va creste, volumul de munca din firma va creste si
el si veti avea nevoie… sa
angajati
oameni. Oameni competenti, experimentati,
care sa faca treaba buna din prima zi. Ati avut astfel de oameni, dar criza v-a
fortat sa renuntati la serviciile lor si ei si-au gasit intre timp alte joburi.
Nu mai sunt disponibili.
Cat va costa sa cautati altii, sa ii testati, sa ii invatati procedurile
firmei, sa ii specializati pe la tot felul de cursuri? O avere!!! Iata cum ceea
ce economisiti acum nemaiplatind cateva salarii veti pierde inzecit mai tarziu.
Repetam, criza n-o sa tina o vesnicie.
Somaj tehnic! Reduceti
drastic cheltuielile si pastrati-va angajatii valorosi!
OUG nr.28/2009 reglementeaza trimiterea angajatilor in
somaj
tehnic, cu o sumedenie de avantaje, si pentru ei,
si pentru dvs., angajatorul. Pe scurt:
• trimiteti oamenii acasa pentru 3 luni, fara ca asta sa insemne incetarea
raporturilor de munca. Ei raman in continuare
angajatii
dvs. si vor veni la lucru imediat ce ii veti chema
din nou;
• in cele 3 luni le platiti 75% din
salariul
de baza si ATAT! Toate contributiile sociale
aferente (CAS,
CASS
, pensii,
somaj
etc.), atat ale lor, cat si ale firmei, sunt
platite de Stat. Angajatii isi pastreaza astfel calitatea de asigurati si nu
pierd nici vechime. Stagiul lor de cotizare curge in continuare;
• dvs., angajatorul, reduceti astfel nu numai cheltuielile cu salariile si
contributiile, ci si cheltuielile indirecte pe care le atrage dupa sine simpla
prezenta a unui angajat in firma: chirie pentru spatiul (biroul) pe care il
ocupa, consumabile, decontari diverse, energie electrica, apa la baie,
convorbiri telefonice in interes personal etc. si altele care se tot
aduna.
OUG nr.28/2009 chiar ofera o solutie! De ce sa nu profitati de ea?
Somaj tehnic! Mai putin
stres, mai multe lichiditati in contul firmei…
Ordonanta aduce o facilitate reala si vreti sa beneficiati de ea. Dar… cum
procedati? Ce pasi trebuie sa urmati? Ce documente trebuie sa depuneti si unde?
Cum apar persoanele aflate in
somaj
tehnic in declaratiile de la pensii,
somaj
, sanatate,
concedii medicale
? Puteti trimite in
somaj
tehnic orice angajat sau exista restrictii? Cele
trei luni de
somaj
tehnic trebuie sa fie consecutive? Somajul tehnic
se poate aplica doar unui anumit department din firma?
Sunt doar cateva dintre intrebarile pe care vi le puneti.
Vesti bune, insa! Toate raspunsurile pe care le doriti, legislatia aplicabila,
procedurile, formularele necesare (gata scrise, trebuie doar sa le completati
si sa le dati print) sunt disponibile acum, in Raportul special
Somaj tehnic 2009
. Orice tine de
somaj
tehnic gasiti aici. Este cel mai potrivit
instrument de lucru, 100% clar, 100% sigur si 100% eficient, gata sa va ajute
sa traversati cu eleganta perioada de criza. Si costa
doar 47 de
lei (achitati suma cu OP sau prin card si primiti raportul instantaneu pe
mail).
Ati devenit brusc nerabdator sa dati clic? Nu va mai prelungim asteptarea. Clic
aici
!
Mihai Balescu
Editorialist
www.legislatiamuncii.ro