BlogulSpecialistului → Legislatia muncii → Tichetele de masa, in cazul angajatilor care cumuleaza mai multe functii
Tichetele de masa, in cazul angajatilor care cumuleaza mai multe functii
Tichetele de masa reprezinta o cheltuiala deductibila introdusa prin Legea nr. 142/1998 (publicata in Monitorul Oficial nr. 260 din 13.07.1998), cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul asigurarii unei protectii sociale a salariatilor. Pentru s emestrul I 2009, incepand cu luna martie, valoarea nominala a unui tichet de masa este de 8,48 lei – potrivit Ordinului Ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 161/2009 privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I 2009, publicat in Monitorul Oficial nr. 95 din 17.02.2009.
Art. 35 din H.G. nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa (publicata in Monitorul Oficial nr. 26 din 25.01.1999) stipuleaza ca, in cazul cumulului de functii, tichetele de masa pot fi acordate numai de catre angajatorii unde salariatii in cauza isi au functia de baza.
In baza art. 35 din Codul muncii, salariatii care cumuleaza mai multe functii sunt obligati sa declare fiecarui angajator locul unde exercita functia pe care o considera de baza. In acest sens, la angajare, fiecare salariat trebuie sa declare in scris, pe proprie raspundere, locul de munca unde are functia de baza, daca este cazul.
![]() |
Cum sa va
MOTIVATI
angajatii fara cheltuieli suplimentare? |