BlogulSpecialistului → Legislatia muncii → Cum sa concepeti un anunt de recrutare care sa atraga candidatii potriviti
Atunci cand desfasurati un proces de recrutare, scopul dvs. este sa identificati si sa atrageti in firma dvs. persoanele care au pregatirea, experienta, motivatia si calitatile corespunzatoare cerintelor posturilor care sunt libere in organizatie sau care urmeaza sa fie create.
Ca sa concepeti un anunt de recrutare eficient, care sa atraga suficient de multi candidati compatibili cu postul si firma dvs., este necesar ca in prealabil sa va raspundeti la urmatoarele intrebari:
Care sunt (si cate sunt) posturile pentru care demarati recrutarea si care este importanta acestor posturi in structura organizatiei?
Care este nivelul ierarhic si relatia cu celelalte posturi in cazul fiecarui post pentru care se va desfasura recrutarea?
Care sunt responsabilitatile acestui post?
Ce calitati trebuie sa aiba persoana care va ocupa postul pentru care se face recrutarea?
Exista o fisa a postului pentru care se face recrutarea?
Ce nivel salarial poate atinge ocupantul postului respectiv?
Care sunt salariile oferite de alte companii unor persoane care ocupa pozitii similare?
Care este dinamica pietei pentru acest post?
Unde (in ce medii) ati putea gasi candidatii potriviti?
Prin ce mijloace va fi facut vizibil anuntul de recrutare (tiparit, online, audio-vizual)?
Cine este responsabil de recrutarea pentru acest post?
Care sunt etapele pe care candidatii ar trebui sa le parcurga pana la angajare?
Aflati acum strategiile de ultima ora
care va ajuta sa luati cele mai bune decizii privind
RECRUTAREA si SELECTIA.
Click aici pentru tot ce trebuie sa stiti!
Pentru reusita recrutarii trebuie sa aveti in vedere cel putin urmatoarele
10 principii de elaborare a unui anunt de recrutare:
1. Stabiliti criteriile de recrutare si asigurati-va ca toate persoanele care desfasoara recrutarea si le insusesc.
2. Evaluati corect oferta de specialisti sau alte categorii de candidati existenti pe piata muncii.
3. Prezentati corect responsabilitatile, cerintele si beneficiile postului pentru care se face recrutarea.
4. Nu anuntati oportunitati false de promovare sau de recompensare.
5. Prezentati corect performantele organizatiei si perspectivele de dezvoltare ale acesteia.
6. Nu denigrati organizatiile concurente.
7. Comunicati candidatilor duratele previzibile la care vor fi selectionati.
8. Respectati cadrul legislativ in vigoare si asigurati-va ca formularile din anunt nu sunt discriminatorii si ca respecta principiul egalitatii de sanse.
9. Redactati anuntul in mod corect, clar si concis.
10. Asigurati-va ca forma si continutul anuntului sunt conforme cu imaginea firmei dvs. si totodata asigurati-va ca anuntul de recrutare descrie un post atractiv.