BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Operatiunile de sponsorizare si mecenat
Se pare ca traversam cu totii o perioada de tranzitie fara sfarsit, caracterizata uneori de agitatie crepusculara si schimbari din ce in ce mai dese in randurile alesilor sa ne conduca destinele catre o Europa libera si fara prejudecati.
-Informatia inseamna putere- spunea candva Alvin Toefler. Poate in niciun alt domeniu puterea nu se manifesta cu atat elan precum in economie. Puterea inseamna rezultate positive si care se regasesc in permanenta pe un trend crescator.
Va amintiti de povestea Albei ca Zapada si celebra intrebare adresata unei oglinzi fermecate: -oglinda oglinjoara, cine-i cea mai frumoasa din tara-? La fel si utilizatorul unor situatii financiar-contabile doreste sa afle realitatea despre societatea pe care o conduce, o crediteaza sau o doreste ca partener. Din pacate, nu de putine ori, imaginea conferita de contabilitate cosmetizeaza realitatea in raport de un interes sau altul.
Vom aborda astazi un subiect care priveste in mod direct actele de sponsorizare si mecenat.
In prezent operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, iar tratamentul fiscal al acestora sub aspectul deductibilitatii taxei pe valoarea adaugata pentru operatiunile constand in acordarea de bunuri, executarea de lucari sau prestarea de servicii, este reglementat de Lega 571/2003 privind Codul fiscal al Romaniei.
Pentru informatii complete cu privire la tratamentul contabil al acestora, urmati linkul http://www.contabilul.ro/a/2150/Tratamentul_contabil_privind_operatiunile_de_sponsorizare_si_mecenat.html