Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inregistrari contabile in cazul rezilierii contractului cu plata in rate
Nr. vizualizari: 2671 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
In vederea efectuarii de inregistrari contabile la rezilierea unui contract pentru neplata ratelor se va tine cont de mai multe aspecte referitoare la operatiunile derulate.
In situatia rezilierii pentru neplata ratelor in cazul unei achizitii de mijloace fixe cu plata in rate prin care cumparatorul devine proprietar la plata ultimei rate, vom analiza modul in care se inregistreaza in contabilitate restituirea bunurilor atat in cazul unui furnizor extern, cat si intern, precum si care vor fi implicatiile fiscale privind TVA, impozitul nerezidenti si impozitul pe profit.
Mentionam faptul ca societatea detine mijloace fixe achizitonate de la furnizorul extern de 100.000 de euro platit doar 50.000 euro amortizat 40%.
4426=4427 24000 euro
404=5124 50.000 euro
6811=2813 40.000 euro
Vom stabili daca furnizorul extern trebuie sa emita un credit-note pe suma neincasata si daca se face ajustarea de taxa pe valoarea ramasa in conditiile in care are perioada de amortizare sub 5 ani sau pe 35 din valoarea TVA-ului dedus la achizitie daca s-a restituit dupa doi ani furnizorului.
De asemenea, dorim o monografie contabila in situatia restituirii bunurilor si la extern si la intern cu documentele aferente ce trebuie intocmite.
Daca in contractul de vanzare - cumpararea se stipuleaza ca acesta se reziliaza pentru neplata ratelor si bunul se intoarce la furnizor:
- acesta ridica mijlocul fix pe baza de proces verbal, in baza pevederilor contractuale iar dvs. inregistrati scoaterea sa din gestiune :
% = 2131 100.000
404 50.000
40.000
10.000 - cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe pofit deoarece nu sunt aferente generarii niciunui venit impozabil;
pentru diferenta de 50.000 de lei se va intocmi de catre furnizorul extern o credit note in baza careia veti inegistra :
4426 = 4427 -12.000 de euro.
Daca operatiunea se derula cu un furnizor intern si o nregistrati asa cum ati prezentat mai sus, pocedati la fel cu diferenta ca nu mai inregistrati taxarea inversa, respectiv :
% = 404 124.000
2131 100.000
4426 24.000
- plateati jumatate : 404 = 5121 62.000
La rezilierea contractului, pe baza procesului verbal si factura pe minus (pentru ca si furnizorul trebuie sa-si anuleze partea de TVA colectata) inregistrati
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...