Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Anularea codului de TVA. Care vor fi efectele fiscale?
Publicat de catre Fiscalitatea.roNr. vizualizari: 1877 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Analizam astazi cazul unei societati care, la data de 28.01.2013 a anulat codul de TVA conform art.153 alin (9) lit.e). Societatea redevine astfel platitoare de TVA la data de 15.05.2013, conform art.153 alin (9^1) lit d).
Vom stabili cum se procedeaza in ce priveste TVA-ul de recuperat existent la data anularii codului de TVA. De asemenea, se mentioneaza ca nu a fost depus decontul de ajustare.
Dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, suma TVA de rambursat existenta in sold la data anularii, raportata prin decontul de TVA aferent lunii ianuarie 2013 transmis pana la data de 25.02.2013, se repune in decontul de TVA completat pentru luna mai 2013, cu termen de transmitere 25.06.2013. Persoana impozabila beneficiaza de drepturile reglementate prin art. 147^1 "Dreptul de deducere exercitat prin decontul de taxa" reglementat prin:
- alin. (1) "Orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153, are dreptul sa scada din valoarea totala a taxei colectate, pentru o perioada fiscala, valoarea totala a taxei pentru care, in aceeasi perioada, a luat nastere si poate fi exercitat dreptul de deducere, conform art. 145 – 147."
- alin. (4) "Dreptul de deducere se exercita chiar daca nu exista o taxa colectata sau taxa de dedus este mai mare decat cea colectata pentru perioada fiscala prevazuta la alin. (1) si (2)."
In situatia in care nu s-a efectuat ajustarea prin ultimul decont de TVA cod 300 transmis pentru luna ianuarie 2013 sau ulterior, prin declaratia cod 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/ regularizarea taxei pe valoarea adaugata" care trebuia depusa la organul fiscal in intervalul 25.02.2013 - 15.05.2013, exista riscul stabilirii diferentelor suplimentare de plata a TVA de catre organul de inspectie fiscala.
Inspectia fiscala poate fi programata de catre organul fiscal competent pe anumite criterii sau poate avea loc cu ocazia solicitarii rambursarii de TVA daca valoarea acesteia depaseste 5.000 lei.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...