Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Utilizarea documentelor financiar-contabile: chitanta si dispozitia de incasare
Publicat de catre Contabilul.roNr. vizualizari: 5513 / Rating utilizatori: 4.63 din 4 voturi
Mentionam ca documentele financiar-contabile se utilizeaza in conformitate cu prevederile Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008.
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate.
Dispozitia de plata/incasare catre casierie (Cod 14-4-4), serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
Se intocmeste in doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Astfel, Dispozitia de incasare catre casierie se intocmeste pentru incasarea in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale, atunci cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...