Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inregistrarea facturilor de la o societate inactiva. Implicatii fiscale si contabile
Publicat de catre Fiscalitatea.roNr. vizualizari: 8749 / Rating utilizatori: 4.17 din 6 voturi
Vom afla prin randurile urmatoare care sunt sanctiunile aplicabile in cazul in care o societate inregistreaza facturi de la o societate care a devenit inactiva, precum si ce inregistrari se vor efectua dupa un control fiscal care constata ca operatiunile de achizitie au fost efectuate de la o societate inactiva.
Vom vedea care va fi situatia cand se factureaza catre o societate inactiva si ce corectii se fac in Declaratiile fiscale D394, D 300, D100 si D101.
Solutia consultantului:
Pentru situatia descrisa sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (1^2) din Codul fiscal: "(12) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform art. 781 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."
In acest caz, TVA devenit nedeductibil este o componenta a costului de achizitie, confom pct. 50 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
Din punctul de vedere al inregistrarii in contabilitate, TVA urmeaza baza si se efectueaza aceeasi inregistrare contabila.
De exemplu, pentru achizitii cu serviciile de la terti, se efectueaza inregistrarea:
628 "Cheltuieli cu alte servicii executate de terti" analitic nedeductibil = 401 "Furnizori" cu valoarea integrala a achizitiei efectuate de la contribuabilul inactiv (baza plus TVA)
Din punctul de vedere al impozitului pe profit, aceste sume sunt nedeductibile, conform art. 21 alin. (4) lit. r) din Codul fiscal.
In urma unor corectii ulterioare, efectuate in baza unui control fiscal care a constatat ca operatiunile de achizitie au fost efectuate de la o societate inactiva se efectueaza urmatoarele inregistrari contabile:
- ajustarea taxei deductibile
635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" = 4426 "TVA deductibila"
- inregistrarea majorarilor de intarziere
6581 "Despagubiri, amenzi si penalitati" = 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"
Prin urmare, trebuie sa recalculati impozitul pe profit aferent perioadelor respective, acordand nedeductibilitate cheltuielilor, si sa depuneti declaratii rectificative in acest sens.
Practic, agentilor economici nu li se permite exercitarea dreptului de deducere a TVA si a cheltuielii de pe facturile emise de catre companiile declarate inactive. In cazul unui control, aceste facturi sunt eliminate din baza de calcul a impozitului pe profit si a TVA deductibila, iar contribuabilul datoreaza majorari de intarziere pentru diferentele de impozit si de taxa rezultate.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...