Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Declaratia 112. Completare si depunere
Publicat de catre Fiscalitatea.roNr. vizualizari: 17477 / Rating utilizatori: 4.58 din 24 voturi
"Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" se completeaza si se depune de platitorii de impozite si contributii carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare.
Declaratia 112 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii 455/2001 privind semnatura electronica.
Articolul 84 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile ulterioare reglementeaza modul de corectare al declaratiilor fiscale. Astfel:
"(1) Declaratiile fiscale pot fi corectate de catre contribuabil, din proprie initiativa, pe perioada termenului de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale.
(2) Declaratiile fiscale pot fi corectate ori de cate ori contribuabilul constata erori in declaratia initiala, prin depunerea unei declaratii rectificative."
Intrucat declaratia 112 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta pe portalul e-Romania, data depunerii acesteia este data inregistrarii declaratiei pe portal, astfel cum rezulta din mesajul electronic transmis de sistemul de tranzactionare a informatiilor, cu conditia validarii continutului declaratiilor.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (formularul 112) poate fi corectata de contribuabili din proprie initiativa, prin depunerea unei declaratii rectificative.
Declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular ca si declaratia care se corecteaza, bifandu-se cu X casuta aflata pe prima pagina a formularului.
Declaratia rectificativa se completeaza integral, inscriindu-se toate datele si informatiile prevazute de formular, inclusiv cele care nu difera fata de declaratia initiala.
In continutul Anexei 8 din HG 1397/2010 , cu modificarile ulterioare, se precizeaza ca "declaratia rectificativa nu se poate prelua decat daca exista o declaratie initiala. In aceeasi zi nu se primeste o declaratie initiala si una rectificativa pentru acceasi perioada."
Atentie!
* "Dupa depunderea Declaratia 112 trebuie verificata starea declaratiei pe Internet pe pagina Web de interogare a starii - pe baza indexului de incarcare sau a numarului de inregistrare comunicat la incarcarea pe Internet
* daca validarea pe serverul central al MFP nu se incheie cu succes, starea declaratiei este eronata, se considera ca declaratia nu a fost depusa si angajatorul trebuie sa revina cu declaratia initiala corecta
* obligatoriu, in termenul de depunere legal stabilit, trebuie corectata declaratia astfel incat sa fie eliminate toate erorile si sa fie reluat procesul de depunere-validare cu o noua declaratie de acelasi tip (initiala sau rectificativa , dupa caz) corectata.
* nu se transmite aceeasi declaratie de mai multe ori, prin Internet deoarece sistemul informatic MFP nu poate garanta o anumita ordine de prelucrare a declaratiilor depuse (sau depuse de mai multe ori)" (potrivit ANAF).
Avand in vedere prevederile legale mentionate mai sus, rezulta ca in cazul in care, in mod eronat, declaratia initiala se depune de mai multe ori in aceeasi luna, ramane valabila prima declaratie valida depusa, iar in cazul in care se constata erori in declaratia initiala validata, atunci se depune declaratia rectificativa pentru aceeasi luna, de atatea ori pana se obtin datele corecte.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...
Am urmatoarea situatie: pregatesc dosarul pentru indemnizatia de crestere a copilului; solicit angajatorului adeverinta cu veniturile din ultimele 12 luni care se iau in calcul ultima luna - februarie 2017, luna nasterii copilului. Adeverinta o primesc in luna aprilie - cand constat o eroare de calcul pe luna iulie 2016 lipsa 2 zile de concediu. Angajatorul imi recalculeaza venitul pe luna iulie si depune o declaratie rectificativa pe statul de plata al lunii curente - aprilie, pentru recuperarea diferentelor. Problema este urmatoarea: daca diferentele apar pe statul lunii aprilie - luna aceasta nu intra in calculul indemnizatiei. Eu voi primi banii, dar nu stiu care sunt pasii ca aceste sume sa figureze totusi in intervalul luat in calcul pt concediul de crestere a copilului iulie - luna cu venitul gresit, pana in februarie 2017, luna nasterii copilului. Se poate depunde rectificativa acum, in aprilie, pe luna februarie? Cum apar modificarile pe adeverinta cu veniturile? Se trece venitul corectat pe iulie? Stagiul de cotizare nu ar corespunde...pentru ca in iulie s-a raportat alt venit, iar rectificarea ar veni abia acum in aprilie -luna care nu se ia in calculul CCC. Mi s-a spus ca rectificarea se poate face doar in luna curenta, nu pot opera ca diferentele sa apara si pe state si in stagiul de cotizare pe o luna anterioara. Nu stiu daca m-am facut inteleseasa, dar m-a bulversat situatia. Logica imi spune ca in venitul pentru calculul indemnizatiei ar trebui sa figureze si diferentele. Care ar fi procedura ca aceasta suma sa apara corect si legal in adeverinta cu veniturile pe ultimele 12 luni - care sa corespunda apoi cu stagiul de cotizare? Multumesc!
+
Adauga propriul comentariu aici
CITESTE RAPORTUL SPECIAL GRATUIT
"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special