Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Control efectuat la o unitate din sistemul Horeca. Documente necesare
Publicat de catre Contabilul.roNr. vizualizari: 4175 / Rating utilizatori: 4.75 din 2 voturi
Veti regasi in randurile de mai jos lista documentelor care nu pot lipsi in cazul unui control efectuat la o unitate din sistemul Horeca, in conditiile in care gestiunea se tine cantitativ-valoric.
In metoda cantitativ-valorica se pot folosi urmatoarele formulare:
- Fisa de magazie (cod 14-3-8 si 14-3-8/a, dupa caz);
- Fisa de cont pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22 si 14-6-22/a);
- Balanta analitica a stocurilor (cod 14-6-30/c).
Evidenta cantitativa a materialelor se tine la gestiune cu ajutorul fiselor de magazie, care se tin in ordinea fiselor de cont analitic din contabilitate. In fisele de magazie, inregistrarile se fac zilnic, de catre gestionar sau de catre persoana desemnata, pe baza documentelor de intrare si de iesire a materialelor. Dupa inregistrare, documentele respective se predau la contabilitate pe baza de borderou.
In contabilitate, documentele se inregistreaza in fisele de cont analitic pentru valori materiale si se stabilesc stocurile si soldurile, dupa ce in prealabil s-a verificat modul de emitere si completare a documentelor privind miscarea materialelor. De asemenea, pe baza acelorasi documente, se intocmesc situatiile centralizatoare privind intrarile si iesirile de materiale, pentru inregistrare in contabilitatea sintetica.
Controlul inregistrarilor din conturile sintetice si cele analitice ale stocurilor se asigura cu ajutorul balantei de verificare analitice, intocmita separat pentru fiecare cont de stoc.
In vederea intocmirii balantei de verificare este necesar sa se efectueze controlul asupra concordantei stocurilor scriptice din fisele de magazie cu cele din fisele de cont analitic pentru valori materiale.
Recomandarea este sa aveti analitice pentru cele doua gestiuni, bar si bucatarie.
Pentru materii prime, respectiv marfuri, la receptie se va intocmi NOTA DE RECEPTIE SI CONSTATARE DE DIFERENTE.
Pentru materiile prime consumate se va intocmi bon de consum. Fisele de magazie vor fi completate cu intrari in baza NIR si iesiri in baza bonurilor de consum.
In concluzie, utilizarea metodei cantitativ- valorice implica folosirea urmatoarelor documente: NIR, fisa de magazie, bon de consum, fisa de cont pentru operatiuni diverse, balanta analitica a stocurilor.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...