Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Consolidare fiscala
Publicat de catre Fiscalitatea.roNr. vizualizari: 2004 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Procesul de consolidare fiscala a continuat in anul 2012, deficitul bugetar diminuandu-se cu peste 40% fata de 2011, de la 4,3% din PIB la 2,5%. Au fost inregistrate influente negative suplimentare asupra deficitului bugetar din cauza blocarii temporare a rambursarilor fondurilor europene ca urmare a deficientelor constatate in anii anteriori (0,2% din PIB) si din cauza revizuirii descrescatoare a PIB-ului nominal (0,1% din PIB).
Executia bugetului general consolidat pe anul 2012 s-a incheiat cu un deficit de 14,8 miliarde lei fata de 23,9 miliarde lei realizat in anul precedent, conform datelor operative.
1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 193,1 miliarde lei, reprezentand 33,0 % din PIB, au fost cu 6,2% mai mari fata de anul precedent in termeni nominali si cu 0,3 pp ca pondere in PIB.
Veniturile fiscale au inregistrat in termeni nominali o crestere cu 8,9% fata de anul precedent, evolutii favorabile inregistrandu-se la impozit pe venit (+9,9%), taxa pe valoarea adaugata (+5,4%), accize (+6,0%), impozit pe profit (+5,3%).
Veniturile din alte impozite si taxe pe bunuri si servicii au crescut, de asemenea, semnificativ datorita colectarii, incepand cu anul 2012, a contributiei pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, conform OUG nr. 77/2011.
Comparativ cu anul anterior, veniturile nefiscale au crescut la bugetul de stat cu 6,7% si la bugetele locale cu 10%, dar pe ansamblul bugetului general consolidat s-au diminuat cu 1,3%, ca urmare a scaderii cu 5,4% fata de anul precedent a incasarilor institutiilor autofinantate.
La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile din impozite si taxe pe proprietate cu 2,1 %.
Contributiile de asigurari au fost in suma de 50,6 miliarde lei, in crestere cu 2,0% fata de anul precedent.
Sumele rambursate de Uniunea Europeana in contul platilor efectuate din resurse publice au fost de 8,0 miliarde lei, in crestere cu 30,6% fata de anul precedent.
2. Cheltuielile bugetului general consolidat in suma de 207,9 miliarde lei, reprezentand 35,5% din PIB, au crescut in termeni nominali cu 1,0% fata de anul precedent, dar ca pondere in PIB s-au redus cu 1,5 pp.
S-au inregistrat cresteri fata de anul 2011, in principal, la proiectele finantate din fonduri UE cu 22,5%, dobanzi cu 20,6%, bunuri si servicii cu 8,4%.
Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut la administratiile locale, precum si la fondul national de sanatate ca urmare a platilor facute pentru servicii medicale si medicamente.
Cheltuielile de personal au crescut cu 6,2%, fata de anul precedent, cresterea inregistrandu-se, in principal, datorita revenirii cu 8% a salariilor personalului bugetar incepand cu luna iulie 2012 si a acordarii unor drepturi salariale in urma unor hotarari judecatoresti.
Cheltuielile pentru investitii care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 35,5 miliarde lei (6,1% din PIB).
Procesul de consolidare fiscala a continuat in anul 2012, deficitul bugetar diminuandu-se cu peste 40% fata de 2011, de la 4,3% din PIB la 2,5%. Au fost inregistrate influente negative suplimentare asupra deficitului bugetar din cauza blocarii temporare a rambursarilor fondurilor europene ca urmare a deficientelor constatate in anii anteriori (0,2% din PIB) si din cauza revizuirii descrescatoare a PIB-ului nominal (0,1% din PIB).
Executia bugetului general consolidat pe anul 2012 s-a incheiat cu un deficit de 14,8 miliarde lei fata de 23,9 miliarde lei realizat in anul precedent, conform datelor operative.
1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 193,1 miliarde lei, reprezentand 33,0 % din PIB, au fost cu 6,2% mai mari fata de anul precedent in termeni nominali si cu 0,3 pp ca pondere in PIB.
Veniturile fiscale au inregistrat in termeni nominali o crestere cu 8,9% fata de anul precedent, evolutii favorabile inregistrandu-se la impozit pe venit (+9,9%), taxa pe valoarea adaugata (+5,4%), accize (+6,0%), impozit pe profit (+5,3%).
Veniturile din alte impozite si taxe pe bunuri si servicii au crescut, de asemenea, semnificativ datorita colectarii, incepand cu anul 2012, a contributiei pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, conform OUG nr. 77/2011.
Comparativ cu anul anterior, veniturile nefiscale au crescut la bugetul de stat cu 6,7% si la bugetele locale cu 10%, dar pe ansamblul bugetului general consolidat s-au diminuat cu 1,3%, ca urmare a scaderii cu 5,4% fata de anul precedent a incasarilor institutiilor autofinantate.
La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile din impozite si taxe pe proprietate cu 2,1 %.
Contributiile de asigurari au fost in suma de 50,6 miliarde lei, in crestere cu 2,0% fata de anul precedent.
Sumele rambursate de Uniunea Europeana in contul platilor efectuate din resurse publice au fost de 8,0 miliarde lei, in crestere cu 30,6% fata de anul precedent.
2. Cheltuielile bugetului general consolidat in suma de 207,9 miliarde lei, reprezentand 35,5% din PIB, au crescut in termeni nominali cu 1,0% fata de anul precedent, dar ca pondere in PIB s-au redus cu 1,5 pp.
S-au inregistrat cresteri fata de anul 2011, in principal, la proiectele finantate din fonduri UE cu 22,5%, dobanzi cu 20,6%, bunuri si servicii cu 8,4%.
Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut la administratiile locale, precum si la fondul national de sanatate ca urmare a platilor facute pentru servicii medicale si medicamente.
Cheltuielile de personal au crescut cu 6,2%, fata de anul precedent, cresterea inregistrandu-se, in principal, datorita revenirii cu 8% a salariilor personalului bugetar incepand cu luna iulie 2012 si a acordarii unor drepturi salariale in urma unor hotarari judecatoresti.
Cheltuielile pentru investitii care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 35,5 miliarde lei (6,1% din PIB).
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...