Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce se intampla in cazul nedepunerii cererii de restituire de accize?
Publicat de catre Www.fiscalitatea.roNr. vizualizari: 3314 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Va prezentam mai jos care sunt consecintele nedepunerii la timp a formularului 321 - cerere restituire accize.
Cererea de restituire de accize - formular 321 este prevazuta in Anexa nr.2 la OMEF 420/2007 si este necesara pentru restituirea accizelor platite de catre operatorii economici care utilizeaza produse supuse accizelor armonizate intr-un scop scutit, expres prevazut de lege, respectiv la titlul VII din Codul fiscal , si pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII - Accize si alte taxe speciale din Codul fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.
Procedura de restituire - anexa nr.1 la OMEF 420/2007, prevede termenul pana la care se poate depune cererea de restituire astfel incat scutirea prevazuta in Codul fiscal sa-i permita operatorului economic sa beneficieze in timp real de avantajele pe care le implica respectiva facilitate. Altfel, depunerea cererii de restituire de accize de catre operatorii economici, care au dreptul potrivit legii de a beneficia de scutire, in afara termenelor prestabilite nu ar mai justifica ratiunea pentru care legiuitorul a impus o anumita procedura de restituire.
Trebuie mentionat faptul ca pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare au fost abrogate incepand cu 1 aprilie 2010 prin HG 1620/2009 , ceea ce face ca in prezent OMEF 420/2007 sa fie atat abrogat indirect, cat si desuet.
In aceste conditii, restituirea de accize se solutioneaza de autoritatea competenta potrivit normelor metodologice in vigoare, respectiv HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea Codului de procedura fiscala . Prevederile pct. 21.3, 22 si 23 corespund normelor de aplicare a scutirilor indirecte de la plata accizelor care, in prezent, in vigoare sunt subpct. 110.2, 110.3, pct. 111 si subpct. 113.1.2, 113.2, 113.4 si 113.7 de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.
In concluzie, desi nu este sanctionata in mod expres nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire (formular 321), in baza art. 6 din Codul de procedura fiscala , autoritatea competenta in solutionarea cererii respective are dreptul de a aprecia daca depunerea cu intarziere a acesteia poate constitui un motiv de respingere a solicitarii respective coroborat si cu alte aspecte relevante ce tin de nerespectarea conditiilor de acordare a scutirii de la plata accizelor.
In cazul unei intarzieri mai mare de 5 ani fata de anul in care a luat nastere dreptul la restituire, confor prevederilor art.135 din Codul de procedura fiscala , operatorul economic si-a pierdut deja dreptul de a mai cere restituirea accizelor.
In concluzie, daca cererea este depusa in termenul de prescriptie de 5 ani, de la data de 01 ianuarie a anului urmator celui in care a avut loc exigibilitatea accizei, societatea nu pierde dreptul de a solicita restituirea de acciza, iar procedura efectiva este descrisa mai sus.
Daca societatea depune aceasta cerere ulterior termenului de prescriptie de 5 ani, societatea pierde dreptul de a i se restitui acciza de la buget.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...