Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Spatiu inchiriat pentru protocol. Sunt deductibile cheltuielile?
Publicat de catre Www.contabilul.roNr. vizualizari: 3481 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
upunem atentiei dumneavoastra cazul unei societati care a inchiriat un apartament pentru utilizarea ca spatiu de protocol. Vom vedea daca sunt deductibile cheltuielile aferente (chirie) si daca mai este necesara inregistrarea acestui spatiu la Registrul Comertului si la Finante ca sediu secundar.
Raspuns:
Definitia cheltuielilor de protocol o regasim, in codul fiscal , doar la punctul 39 din normele date in aplicarea art. 48 ca fiind cheltuieli "ocazionate de acordarea unor cadouri, trataţii şi mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii;".
De aici rezulta ca acordarea unor servicii de genul cazarii unor parteneri de afaceri nu intra in categoria cheltuielilor de protocol, pentru care s-ar aplica regulile de deductibilitate limitata prevazute la art. 21 alin. (3) litera a) din codul fiscal.
De asemenea, in ceea ce priveste TVA pentru un astfel de serviciu achizitionat, conform art. 129 alin. (4) litera b) din codul fiscal sint considerate prestari de servicii cu plata urmatoarele: "b) serviciile prestate in mod gratuit de catre o persoana impozabila pentru uzul propriu ori al personalului acesteia, sau pentru uzul altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitaţii sale economice."
In aceasta situatie va trebui colectat TVA si intocmita autofactura, conform art. 155 alin. (2) din codul fiscal si punctului 70 alin. (1) din norme.
Daca spatiul este inchiriat in regim de scutire fara drept de deducere (deci primiti factura fara TVA), atunci nu se pune problema deducerii TVA.
Ca urmare, conform celor prezentate mai sus chiria respectiva nu poate fi considerata cheltuiala de protocol.
Acest spatiu nu trebuie declarat la Registrul Comertului, deoarece nu sint desfasurate activitati economice, dar va sfatuiesc sa-l declarati, totusi, la Administratia Financiara ca sediu secundar.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...