Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Regulamentul intern. Obligatiile angajatorului
Nr. vizualizari: 3050 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Regulamentul intern este un act juridic care se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz, asa cum precizeaza Codul muncii la art. 241.
Notiunea folosita anterior era aceea de regulament de ordine interioara.
Desi regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune luarea in considerare si a solicitarilor salariatilor.
In elaborarea regulamentului intern, angajatorul are obligatia de a consulta sindicatul si reprezentatii salariatilor (art. 257 din Codul muncii).
Potrivit art. 259 din Codul muncii, regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.
Regulament intern. Clauze obligatorii.
Conform reglementarilor din Codul Muncii, orice regulament Intern trebuie sa contina:
- reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
- reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
- drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
- procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
- reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
- abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
- reguli referitoare la procedura disciplinara;
- modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
- criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.
De asemenea, regulamentul se afiseaza la sediul angajatorului. Nerespectarea oricareia dintre prevederile regulamentului intern atrage raspunderea disciplinara a salariatului.
Dupa ce regulamentul intern a fost elaborat, angajatorul are obligatia de a informa salariatii cu privire la continutul acestuia.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...