BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Marketing, taxe, impozite si... Nostradamus!
Conform unui studiu recent al PricewaterhouseCoopers, Romania este tara in care se inregistreaza cel mai mare numar de plati pe care trebuie sa le faca o companie. Nu mai putin de 96! Dintre acestea, 60 de plati corespund achitarii contributiilor pentru angajati. In plus, pentru a efectua cele 96 de plati, se estimeaza ca o companie este nevoita sa piarda aproximativ… 110 ore. Adica… 5 zile! In fiecare luna…
Si atunci, ne mai putem oare pune serios problema accelerarii ritmului de patrundere a investitiior straine? In conditiile in care Romania ocupa un absolut nefericit loc 134 (din 178!) in ceea ce priveste usurinta achitarii taxelor? ...Si de-ar fi numai atat! De-ai sti sigur ca ai multe de platit, dar ca luna viitoare nu se va mai schimba iarasi, major, ceva!
Impacarea macroeconomiei cu interesele punctuale ale oamenilor de afaceri nu este doar un deziderat. Este cheia de bolta a intregului proces economic. In plus, este si singurul mod in care Romania isi poate construi si urma o strategie fiscala viabila.
Predictibilitatea fiscala este o conditie sine-qua-non a elaborarii propriei strategii de afaceri. O fiscalitate impovaratoare dar stabila permite, totusi, realizarea unor calcule. Chiar daca, in contrapondere, poate avea ca efect inmultirea cazurilor de evaziune fiscala. Ideea este insa ca, pentru un om de afaceri autohton, ca si pentru un investitor strain, cel mai mare rau nu este atat nivelul ridicat de impozitare, cat haosul fiscal, absenta unui fir logic care sa lege margelele din lege.
Ne aflam deja de ani buni, cu legi cu tot, intr-un soi de miscare browniana. Cautam sa ne maximizam profiturile cu Extraveralul pregatit la rever. In aceste conditii, de la vartejul legal la vertijul mental nu mai este decat un singur pas. …Pe care riscam sa-l facem, in curand, cu totii!
Ce fel de tara va fi pe mai departe Romania, din punct de vedere fiscal, ramane o intrebare care isi mai cauta inca raspunsul. Nu va ramane decat sa optati pentru un brainstorming care sa va permita aproximarea unor solutii. ...Sau pentru o sedinta de spiritism in care sa apelati la Nostradamus! Ori, mai bine si mai sigur, puteti alege sa dezghiocati intelesurile tehnicilor de vanzare citind, in cele ce urmeaza, articolele Revistei de Marketing Dinamic si Excelenta in Vanzari.
Lectura placuta si relaxata (fiscal)!