Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Examinarea contabilitatii pentru intreprinderile mici si mijlocii
Publicat de catre Www.contabilul.roNr. vizualizari: 4238 / Rating utilizatori: 4.25 din 2 voturi
In mod deosebit, misiunea de examinare a contabilitatii, intocmire si prezentare a situatiilor financiare este destinata intreprinderilor mici si mijlocii.
Aceasta misiune are ca obiect oferirea garantiei pentru actionari si asociati, precum si pentru terti ca un personal calificat, dupa ce s-a conformat regulilor fixate de profesie, a obtinut asigurarea ca bilantul contabil ofera o imagine fidela, clara si completa a patrimoniului, situatiei financiare si rezultatului exercitiului.
Munca de expertiza:
In cazul unei misiuni de expertiza privind examinarea contabilitatii, intocmirea si prezentarea situatiilor financiare, expertul contabil va trebui sa efectueze o expertizare a tuturor conturilor.
In cazul expertizei conturilor de stocuri in vederea certificarii situatiilor financiare, expertul are in atentie urmatoarele obiective: - Verificarea corectei evaluari a stocurilor, asigurarea ca stocul este evaluat la valoarea cea mai mica dintre cost si valoarea neta realizabila. - Stocurile sunt contabilizate, exista si apartin societatii. - Separarea exercitiilor este corect inteleasa.
In vederea efectuarii acestei expertize, expertul va proceda la: - Verificarea concordantei dintre evidenta contabila sintetica si analitica a stocurilor de valori materiale.
- Verificarea concordantei dintre evidenta contabila si evidenta operativa tinuta la locurile de gestionare a valorilor materiale. Pentru a se verifica respectarea acestor conditii, concordanta dintre evidenta contabila si cea operativa se asigura prin pontarea regulata a celor doua evidente. Se verifica, in acest sens, raportul de gestiune cu balanta si fisa conturilor din contabilitate.
- Corelarea intrarilor de materiale, produse sau marfuri in functie de consum, eliberari sau vanzari.
- Reconstituirea cantitativa a unor evidente global valorice, pe baza inventarelor si a actelor de gestiune, in cazul unitatilor de vanzare cu amanuntul.
- Identificarea stocurilor cu miscare lenta, fara miscare sau care sunt uzate.
- Efectuarea testului de separare a exercitiilor financiare.
- Revizuirea constituirii ajustarilor de valoare pentru stocuri.
- Revizuirea alocarii corecte a costurilor stocurilor.
- Verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a intrarilor de stocuri - la data transferului riscurilor si beneficiilor. Expertul trebuie sa acorde o atentie deosebita aici pentru situtiile in care exista anumite decalaje de timp intre data de transfer a proprietatii si cea de livrare, de exemplu in cazurile:
1. Bunuri vandute in consignatie sau stocuri puse la dispozitia clientului.
2. Stocuri gajate livrate creditorului beneficiar al gajului, care raman contabilizate in bilantul debitorului pana la vanzarea lor.
3. Bunuri receptionate pentru care nu s-a primit inca factura, care trebuie inregistrate in activele cumparatorului.
4. Bunuri vandute si nelivrate inca, pentru care a avut loc transferul proprietatii. De exemplu, la vanzarile cu conditia "ex-work", bunurile vandute ies din stocul vanzatorului din momentul punerii lor la dispozitia cumparatorului. Identificarea stocurilor aflate la terti.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...