Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce obligatii are un PFA platitor de salarii
Publicat de catre Www.contabilul.roNr. vizualizari: 2889 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
In vederea exercitarii activitatii pentru care a fost autorizata, PFA poate colabora cu alte persoane fizice autorizate ca PFA, intreprinzatori persoane fizice titulari ai unor intreprinderi individuale sau reprezentanti ai unor intreprinderi familiale ori cu alte persoane fizice sau juridice, pentru efectuarea unei activ itati economice, fara ca aceasta sa ii schimbe statutul juridic dobandit potrivit prezentei sectiuni.
PFA isi poate angaja, in calitate de angajator, terte persoane cu contract individual de munca, incheiat in conditiile legii. Cu toate acestea, o persoan a poate cumula calitatea de persoana fizica autorizata cu cea de salariat al unei terte persoane care functioneaza atat in acelasi domeniu, cat si intr-un alt domeniu de activitate economica decat cel pentru care PFA este autorizata.
Atragem atentia ca fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor (REVISAL), denumit in continuare registru, si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora. Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
Ulterior inregistrarii in REVISAL si a actualizarii vectorului fiscal, PFA are obligatia intocmirii statului lunar de calcul salarii, care incepand cu anul 2011 nu se mai depune la ITM si a declaratiei lunare numarul 112 si a platii contribut iilor de salarii.
112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (H.G. nr. 1.397/2010) se depune de catre angajatori si entitatile asimilate acestora. Se completeaza cu programul pus la dispozitie gratuit de Ministerul Finantelor Publice.
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator au obligatia depunerii declaratiei 112 prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul portalului e-Romania. Prin exceptie pana la data de 1 iulie 2011, formularul "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...