Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Impozite pe cladiri in 2012
Publicat de catre Www.fiscalitatea.roNr. vizualizari: 7577 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Modificarile recente ale normelor metodologice, incluzand aici HG 50/2012 publicata in Monitorul Oficial nr 79 din 31 ianuarie 2012, stabilesc noi reguli in ceea ce priveste impozitarea cladirilor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.
In ceea ce priveste facilitatile la plata impozitului pe cladiri in cazul lucrarilor de reabilitare energetica a cladirilor, si a lucrarilor de crestere a calitatii arhitectural ambientale a acestora, noile reglementari fac referire la faptul ca deciziile aferente acestor situatii vor fi luate de catre consiliile locale.
OG 30/2011, intrata in vigoare anul trecut in septembrie, prevedea ca persoanele juridice care nu si-au reevaluat cladirile in ultimii 5 ani vor plati cote mult mai mari de impozit, cuprinse intre 10% - 20% si 30% - 40% din valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Anul trecut, cota de impozitare pentru aceste cladiri era de numai 5-10%.
Numai ca in OG 30/2011 modul in care se va aplica fiecare procent in parte nu era clar, acesta urmand sa fie detaliat in normele metodologice. Acestea exemplifica modul in care se calculeaza procentele. Astfel, daca la data de 31.12.2010, un contribuabil a inregistrat in contabilitate reevaluarea cladirilor, iar dupa aceasta data nu se mai efectueaza nicio reevaluare, in anii urmatori, cota impozitului pe cladiri va fi:
a) intre 0,25-1,50%, in anii 2011, 2012 si 2013;
b) intre 10-20%, in anii 2014 si 2015;
c) intre 30-40%, in anul 2016 si urmatorii.
In cazul impozitului pe cladirile apartinand persoanelor fizice, s-au adaugat reglementari noi, care prevad detaliat atat modul de calcul al valorii impozabile in functie de suprafata cat si al ajustarilor valorii impozabile in functie de rangul localitatii si zona in care este amplasata cladirea.
In privinta facilitatilor care pot fi acordate proprietarilor care au facut reabilitare termica sau lucrari crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, modul in care vor fi acordate acestea a ramas tot in coada de peste.
Tot prin OG 30/2011 s-a stabilit ca se pot acorda de catre Consiliul Local scutiri de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de minimum 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare. De asemenea, s-a mai stabilit ca se poate acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri/taxei pe cladiri pe o perioada de 5 ani consecutivi si pentru proprietarii care executa lucrari crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor.
Insa, normele metodologice spun doar ca aceste facilitati pot fi acordate prin hotarari ale consiliilor locale adoptate in cursul anului pe baza criteriilor si procedurilor stabilite de catre acestea. Deci, nimic nou. Ramane sa asteptam in continuare hotararile consiliilor locale.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...