Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili
Publicat de catre Www.contabilul.roNr. vizualizari: 4331 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Potrivit HG nr. 500/2011 nu se mai prevede obligativitatea
perfectionarii sau formarii profesionale in domeniul resurselor umane
pentru persoanele desemnate sau pentru prestatorii care completeaza
Registrul General de Evidenta a Salariatilor.
Astfel, avand in vedere Ordinul nr. 1918/2011 care a fost publicat in Monitorul Oficial
al Romaniei Partea I Nr. 587/19.08.2011 Inspectia Muncii nu a furnizat
precizari suplimentare referitoare la codul CAEN necesar in vederea
inregistrarii prestatorilor de servicii; expertii contabili pot uza de
codul CAEN 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca,
codul CAEN 8299 - Alte activitati de servicii suport pentru
intreprinderi;
In ceea ce priveste prevederile art. 9 din Ordinul nr 1918/2011,
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter
Personal, este institutia competenta care va furniza dupa data
publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, procedura privind inregistrarea prestatorilor de servicii ca operatori de date cu caracter personal;
Va prezentam in cele ce urmeaza obligatiile expertului contabil in calitate de prestator de servicii:
1. Sa intocmeasca Registrul in forma electronica, in ordinea angajarii, cuprinzand urmatoarele elemente:
- elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele,
prenumele, codul numeric personal -CNP, cetatenia si tara de provenienta
- Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;
- data angajarii;
- perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea
- functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
- tipul contractului individual de munca;
- durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
- salariul, sporurile si cuantumul acestora;
- perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de
munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor
medicale;
- data incetarii contractului individual de munca;
2. Sa completeze, respectiv sa inregistreze in registru elementele prevazute de lege, dupa cum urmeaza:
- la angajarea fiecarui salariat, urmatoarele elemente se
inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara
inceperii activitatii de salariatul in cauza: datele de identificare ale
salariatului, data angajarii, elementele referitoare la detasare;
functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru
si repartizarea acestuia; salariul, sporurile si cuantumul acestora;
- salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru
contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de
zile de la data intrarii in vigoare a HG nr.500/2011;
- elementele privind perioada si cauzele de suspendare a contractului
individual de munca se inregistreaza in registru in termen de maximum
20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
- data incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in
registru la data incetarii contractului individual de munca/la data
luarii la cunostinta a evenimentului care a determinat, in conditiile
legii, incetarea contractului individual de munca;
- pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza
perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea,
anterior inceperii detasarii.
Orice modificare a elementelor cu privire la: datele de identificare ale
salariatilor, perioada detasarii, functia, tipul contractului de munca,
durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia, salariu,
sporuri, se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare
anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare de la data
aparitiei modificarii (exceptie fac situatiile in care modificarile se
produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act
normativ).
3. Sa transmita Registrul la Inspectoratul teritorial de munca in format
electronic prin utilizarea uneia din urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in
format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de
angajator.
4. Sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor societatii
beneficiare cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 pentru protectia
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si
libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile
ulterioare;
5. Sa nu subcontracteze, la randul sau, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de Beneficiar.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...