BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Inregistrarea contractului de inchiriere
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
Cautati
contracte
corect intocmite?
originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
Cautati
contracte
corect intocmite?
originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
Cautati
contracte
corect intocmite?
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite. Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii. Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere? In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente. La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole. Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente. Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla. In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate. Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului. Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire. Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
Cautati
contracte
corect intocmite?
originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!
in cazul prelungirii contractului de inchiriere, proprietarul bunului trebuie sa prezinte la administratia financiara actul aditional incheiat cu chiriasul;
in cazul in care terminarea contractului este convenita de comun acord;
orice modificare a conditiilor contractuale trebuie anuntata, in termen de 15 zile.
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
Cautati
contracte
corect intocmite?
originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti si
dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.
In baza legislatiei in vigoare si cu clauze explicit formulate?
Click aici!
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.
Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.
Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.
Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei imputerniciri notariale primita de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Aministratia Fiscala, in calitate de proprietarul imputernicit.
![]() |
Cautati
contracte
corect intocmite? |
Proprietarul are obligatia prezentarii la administratia fiscala, in urmatoarele ipostaze:
2.Notificarea privind optiunea de taxare cu sau fara TVA
Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.
Avem obligatia sa transmitem beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii.
Va sfatuim ca in momentul incheierii contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o copie a notificarii.
Atentie! In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul Dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond!
3.Cat platim impozit la statul roman pentru un contract de inchiriere?
In baza Codului fiscal, 25% din veniturile din chirii nu se impoziteaza, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului inchiriat este obligat sa-l achite se calculeaza astfel la 75% din veniturile obtinute.
4. Derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere in categoria veniturilor din activitati independente
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfirsitul unui an fiscal, incepand cu anul urmator, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.
La stabilirea numarului de contracte se iau in calcul cele aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.
Persoana fizica va fi in continuare obligata sa-si inregistreze contractele de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal competent chiar daca se va incadra la venituri din activitati independente.
Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare. Venitul net aferent activitatii de inchiriere se stabileste in sistem real si implica tinerea contabilitatii in partida simpla.
In vederea stabilirii platilor anticipate pentru primul an de incadrare la venituri din activitati independente, contribuabilul (persona fizica) declara pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere la organul fiscal competent cheltuielile si veniturile estimate.
Pentru stabilirea impozitului anual datorat, contribuabilii vor depune declaratia privind venitul realizat pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Organul fiscal stabileste platile anticipate si impozitul anual datorat, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.
5. Contabilizarea contractului de inchiriere
In anul 2008, societatea A inchiriaza societatii B o cladire, in baza unui contract de inchiriere care a fost inregistrat la Administratia Fiscala. A a prezentat lui B notificarea de TVA. Valoarea anuala a chirie este de 30.000 lei + TVA. Cheltuielile de reparatie, intretinere, imbunatatire cad in sarcina lui B. Contractul se va desfasura pe o perioada de 5 ani, cu drept de prelungire.
Pentru mai multe detalii apasa aici.