Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.
Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul sponsorizarii.
Operatiunea de sponsorizare presupune un contract de sponsorizare in forma scrisa, cu mentionarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si a obligatiilor partilor.
- Orice persoana juridica, fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate din domeniile: cultural, artistic, educativ, medical, cercetare, umanitar, religios, filantropic, sportiv, protectia omului, asistenta si servicii sociale, protectia mediului.
- Institutiile si autoritatile publice pentru activitati de genul celor mentionate mai sus.
- Pot fi sponsorizate emisiuni ori programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti ori publicatii din domeniile definite mai sus.
- Orice persoana fizica din Romania a carei activitate in unul din domeniile prevazute mai sus este recunoscuta de catre o persoana juridica, fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica ce activeaza in domeniul pentru care este solicitata sponsorizarea.
Sponsorizarea poate imbraca mai multe forme:
- acordarea de numerar – cash sau virament bancar;
- sub forma bunurilor (imobilizari corporale sau stocuri);
- executare lucrari sau prestare de servicii.
In functie de forma in care se realizeaza, si inregistrarile in contabilitate difera.
1.
Sponsorizarea sub forma baneasca.
2.
Sponsorizarea sub forma livrarilor de bunuri.
In aceasta situatie, bunurile vor fi evaluate prin contractul incheiat la valoarea lor reala in momentul predarii catre beneficiar.
3.
Sponsorizarea sub forma livrarilor de bunuri – imobilizari corporale.
4.
Sponsorizare sub forma lucrarilor executate sau servicii prestate.
In cazul in care obiectul activitatii de sponsorizare il constituie executarea de lucrari sau prestarea de servicii, in evidenta contabila se inregistreaza valoarea efectiva a lucrarii executate, a serviciului prestat drept cheltuiala cu sponsorizarea, fara a lua in considerare o cota de profit.
Pentru astfel de operatiuni de sponsorizare, in momentul in care se inregistreaza consum de materiale, manopera, care au legatura directa cu obiectul sponsorizarii, acestea se reflecta in conturile de cheltuieli dupa natura lor.
Specialistii in legislatia muncii amintesc in materialul dat publicitatii care sunt cele 6 situatii in care un contract individual de munca se poate...