BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Monografii contabile privind operatiunile desfasurate de cabinetele medicale
Monografii contabile privind operatiunile desfasurate de cabinetele medicale
1) Cabinetele medicale organizate sub forma societatii comerciale cu raspundere limitata (SRL) care tin contabilitatea in partida dubla, in conformitate cu prevederile legale in vigoare (in prezent OMFP nr. 3055/2009 privind Reglementarile contabile conforme cu directivele europene).
2) Pentru cabinetele medicale organizate sub alta forma decat SRL (spre exemplu, cabinet medical individual), contabilitatea se tine in partida simpla, potrivit Normelor metodologice aprobate prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1.040/2004 privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
EXEMPLE:
1.Un cabinet medical care achizitioneaza pentru laborator un „echipament medical ”
Activul achizitionat este in valoare de 51.000 lei pentru care se primeste o subventie guvernamentala de 30.000 lei. Durata de amortizare este de 12 ani.
- Achizitionarea echipamentului medical:
2131 = 404 42.857
„Echipament „Furnizori de imobilizari”
tehnologic”
4426 = 404 8.143
„TVA deductibila” „Furnizori de imobilizari”
- Contabilizarea subventiei de primit:
445 = 4751 30.000
„Subventii” „Subventii guvernamentale
pentru investitii”
- Incasarea efectiva a subventiei:
512 = 445 30.000
„Conturi la banci” „Subventii”
- Amortizarea lunara a aparatului medical:
(51.000/12ani/12 luni = 354,17 lei)
6811 = 2813 354,17
„Cheltuieli de exploatare „Amortizarea instalatiilor,
privind amortizarile” echipamentelor”
- Cota parte lunara a subventiei ce majoreaza veniturile:
(30.000/12/12 luni = 208,33 lei)
4751 = 7584 208,33
„Subventii guvernamentale „Venituri din subventii
pentru investitii” pentru investitii”
2.Operatiuni la un cabinet medical/stomatologic
- Cumpararea de materiale cu factura:
% = 401 3570
301 „Furnizori” 3000 „Materii prime”
4426 570
„TVA deductibila”
- Consumul de materii prime:
601 = 301 3000
„Cheltuieli cu materiile prime” „Materii prime”
- Cumpararea de instrumentar/alte echipamente de natura obiectelor de
inventar
(seringi, foarfece, pense):
% = 401 595
303 „Furnizori” 500
„Materiale de natura obiectelor de inventar”
4426 95
„TVA deductibila”
- Inregistrari de la entitati afiliate (casa de asigurari):
301 = 481 2400
„Materii prime” „Decontari intre unitati si subunitati”
481 = 5121 2400
„Decontari intre unitati si subunitati” „Conturi la banci in lei”
- Inregistrarea de materii prime din donatii:
301 = 7582
„Materii prime” „Venituri din donatii, subventii primite”
- Plata factura de utilitati:
% = 401 297.5
605 „Furnizori” 250
„Ch. cu energia si apa”
„TVA deductibila”
3.Inregistrarea veniturilor din prestari de servicii si a materiilor prime folosite in cazul unui tratament medical :
- Se recomanda sa se tina o evidenta pentru fiecare lucrare in parte-
Sa presupunem ca avem o lucare in care au fost folosite materii prime si materiale in valoare de 1.100 lei, astfel:
- Materii prime = 900 lei, Materiale consumabile = CLICK AICI PENTRU REVISTA ROMANA DE MONOGRAFII CONTABILE