BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Organizarea evidentei privind TVA
Andrei Savescu, coordonator Newsletter Taxe si Impozite Actual
Organizarea evidentei privind TVA
1. Cine tine evidente privind TVA?
Au obligatia sa tina evidente corecte si complete:
1. persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru operatiunile efectuate in desfasurarea activitatii lor economice, pentru operatiunile pentru care sunt obligate la plata taxei, pre-cum si pentru orice alta operatiune in legatura cu TVA;
2. persoanele obligate la plata taxei pentru orice operatiune sau care se identifica drept persoane inregistrate in scopuri de TVA, in scopul desfasurarii oricarei operatiuni, pentru operatiunile respective;
3. persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile, pentru toate achizitiile intracomunitare;
4. asociatul care contabilizeaza veniturile si cheltuielile, potrivit contractului incheiat intre parti, in cazul asociatiilor in participatiune care nu constituie o persoana impozabila, pentru operatiunile realizate de respectiva asociatie in participatiune.
2. Ce evidente trebuie sa tinem privind TVA?
Fiecare persoana impozabila va tine
urmatoarele evidente si documente:
1. evidente contabile ale activitatii sale economice;
2. al doilea exemplar al facturilor sau al altor documente emise de
aceasta si legate de activitatea sa economica;
3. facturile sau alte documente primite si legate de activitatea sa economica;
2. al doilea exemplar al facturilor sau al altor documente emise de
aceasta si legate de activitatea sa economica;
3. facturile sau alte documente primite si legate de activitatea sa economica;
4. documentele vamale si, dupa caz, cele privind accizele legate de importul, exportul, livrarea intracomunitara si achizitia intracomunitara de bunuri realizate de respectiva persoana;
5. facturile si alte documente emise sau primite de respectiva persoana pentru majorarea sau reducerea contravalorii livrarilor de bunuri, prestarilor de servicii, achizitiilor intracomunitare sau importurilor;
6. un registru al non-transferurilor de bunuri transportate de persoana impozabila sau de alta persoana in contul acesteia in afara Romaniei, dar in interiorul Comunitatii, pentru urmatoarele operatiuni:
7. un registru pentru bunurile mobile corporale primite care au fost transportate din alt stat membru al Comunitatii in Romania sau care au fost importate in Romania sau achizitionate din Romania de o persoana impozabila nestabilita in Romania si care sunt date unei persoane impozabile in Romania in scopul expertizarii sau pentru lucrari efectuate asupra acestor bunuri in Romania, cu exceptia situatiilor in care, prin ordin al ministrului economiei si finantelor, nu se impune o asemenea obligatie. Registrul bunurilor primite nu trebuie tinut, in cazul bunurilor care sunt plasate in regimul vamal de perfectionare activa.
3. Ce cuprinde registrul non-transferurilor?
Registrul non-transferurilor va cuprinde:
Pentru mai multe detalii apasa aici