BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Servicii de sonorizare - comenzi intre 150 si 20.000 de euro
Concerte, lansari de produse, conferinte, petreceri private, expozitii, targuri, simpozioane, manifestari culturale… V-ati intrebat vreodata cine se ocupa de sonorizare la aceste evenimente? Sau de video-proiectii? Sau de lumini (daca evenimentul necesita iluminari speciale)? Raspunsul este: o firma specializata. Angajatii acesteia vin din timp la fata locului, studiaza “terenul”, discuta cu organizatorii, propun solutiile optime, apoi aduc si instaleaza echipamentele necesare, asigurand si buna lor functionare pe parcursul desfasurarii evenimentului in cauza. Serviciul acesta se desfasoara sub denumirea generica de “inchiriere de echipamente audio-video” si presupune tarife foarte variate: de la 150 de euro pentru o petrecere karaoke pana la zeci de mii de euro pentru spectacole complexe (concerte in aer liber) cu jocuri de lumini “inteligente” si sonorizare de 20.000 de wati. O astfel de afacere a demarat, in 2002, Marius Tarcea, patronul firmei Rental Audio-Video System.
“Eu am lucrat in domeniu inca din 1993, la un important distribuitor de echipamente audio-video”, povesteste Marius Tarcea. “Apoi, in 1996, am plecat in S.U.A., unde am stat cativa ani si cand m-am intors am decis sa demarez, impreuna cu varul meu, o afacere tot in zona audio-video, pentru ca la asta ma pricepeam.” Astfel a aparut firma Rental Audio-Video System, cu o investitie sub 10.000 de euro si avand ca dotare patru boxe si doua pupitre de mixaj.
Primul client a fost o cunostinta, pentru o petrecere de aniversare organizata la un restaurant. Serviciile oferite? Sonorizare, deoarece doar asta puteau sa ofere in acel moment. Dar, usor-usor, serviciile s-au diversificat si clientii s-au inmultit, gratie catorva canale eficiente de reclama: agentiile organizatoare de evenimente, pagina de web a firmei si parteneriatele cu reviste gen “7 seri”, care promovau concerte, spectacole si diverse alte manifestari. Dezvoltarea n-ar fi fost insa posibila fara credite: “Practic, am mers din credit in credit”, explica Marius Tarcea, “altfel nu aveam cum sa crestem. Ganditi-va ca echipamentele sunt foarte scumpe, cea mai ieftina boxa costa 1.000 de euro. Acum avem instalatii de sunet de pana la 20 kW, lumini, mixere, proiectoare, ecrane si ne incadram, pe aceasta piata, ca o firma medie. Nu avem inca amploarea unei firme care poate sa sustina un concert de Revelion in Piata Revolutiei, dar ceea ce avem este de calitate si tine pasul cu toate cerintele. Din punctul acesta de vedere, noi suntem deja, de vreo doi ani, in Uniunea Europeana.”
Cum se onoreaza o comanda
Marius Tarcea: “Clientul ne contacteaza, ne spune tipul evenimentului (conferinta, prezentare, concert in interior, seminar, petrecere privata etc.), precum si data si locul. Apoi vizitam locul respectiv, asta daca nu-l cunoastem deja, pentru ca in Bucuresti le cam stim pe toate, de patru ani de cand facem treaba asta. Vorbim apoi cu clientul sau cu organizatorul si stabilim exact detaliile, deoarece fiecare vrea in alt fel, practic nu exista doua evenimente similare. Foarte importante sunt detaliile tehnice: de exemplu, cineva care are o sala probabil nu s-a gandit ca in sala lui o sa fie vreodata un consum de 50 kW si-atunci trebuie sa venim cu generator extern. Plus alte detalii legate de pozitii, de amplasarea echipamentelor – depinde de ce vrea fiecare. Urmeaza negocierea pretului. Preturile fixe sunt pentru evenimentele mici, gen petrecere, conferinta, lansare de produs; pentru evenimentele mai complexe, intotdeauna se negociaza.”
Pentru mai multe detalii apasa aici