BlogulSpecialistului → Management si afaceri → Metode si etape pentru recrutarea si selectia
Recrutarea si selectia de personal reprezinta o etapa importanta pentru a gasi „omul potrivit la locul potrivit“, intrucat exercita o influenta deosebita asupra intregii activitati a firmei.
Surse si metode de recrutare de personal
a) Recrutarea interna de personal, prin:
b) Recrutarea externa de personal, prin:
Fisa postului,
recrutare si
selectie, motivarea angajatilor,
recompensare, evaluarea performantelor...
Click aici!
De regula, recrutarea de personal se face de catre conducatorul unitatii, daca nu exista un departament de resurse umane, si are ca scop identificarea, dintr-o multime de candidati, a persoanei potrivite pentru postul liber si eficienta acesteia in noua activitate.
Etapele recrutarii de personal
Recrutarea de personal trebuie sa parcurga urmatoarele etape (care nu sunt limitative):
1. Scrisoare de intentie si CV
2. Completarea fiselor de candidatura
3. Trierea
4. Interviul preliminar
5. Teste si probe de lucru
6. Examinari fizice, medicale. Referinte, interviuri finale
7. Decizia finala.
De regula, decizia finala este luata de seful ierarhic al postului vacant, pentru functii de executie, si de patron, pentru functii de conducere.
Integrarea personalului
Integrarea reprezinta procesul de acomodare a noilor angajati cu conditiile specifice ale activitatii firmei, ale compartimentului si locului de munca. Responsabilitatea integrarii revine sefului ierarhic si departamentului de resurse umane (unde exista).
Metode de integrare:
Integrarea poate fi considerata incheiata in momentul in care noul angajat a ajuns la capacitatea sa maxima de indeplinire a sarcinilor postului (de la cateva luni pana la un an). Lucrul acesta poate fi evaluat prin chestionare, interviuri periodice sau discutii in grup cu noii angajati.
Pentru mai multe articole despre Resurse Umane: click aici!