Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: Ma intrebam daca in cazul unui fost angajat care solicita adeverinta pentru vechimea in munca pe motiv ca si-a pierdut carnetul de munca, trebuie sa-i mai cer dovada anuntarii in Monitorul Oficial a pierderii carnetului de munca sau pot sa-i eliberez adeverinta fara aceasta dovada?
Raspuns: In conformitate cu prevederile art. 34 alin. (5) din Codul muncii, la solicitarea salariatului angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea în munca, in meserie si in specialitate. De asemenea, în baza art. 40 alin. (2) lit. h) angajatorul trebuie sa elibereze la cerere toate documentele care sa ateste calitatea de salariat. Nu are relevanta, din punct de vedere al îndeplinirii acestei obligatii, daca salariatul are sau nu carnet de munca, l-a pierdut etc.
In baza art. 260 alin.(1) lit. b) din Codul muncii, incalcarea de catre angajator a prevederilor art. 34 alin. (5) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.