BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → Documentele contabile in cazul pierderilor sau sustragerilor
Contabilitatea este o ramura a stiintelor sociale care asigura inregistrarea metodica si ordonata a tuturor operatiilor privind miscarile de valori, de drepturi si obligatii, precum si modificarile determinate de rezultatele activitatii desfasurate.
Aceasta are drept scop stabilirea situatiei economice si juridice a intreprinderii, exercitarea permanenta a unui control. Contabilitatea se foloseste de mijloace proprii precum: conturi, balante de verificare, jurnale, astfel incat informatiile financiare a unei entitati sunt inregistrate, clasificate, sumarizate, interpretate si comunicate.
Conform Legii contabilitatii nr. 82/1991, contabilitatea poate imbraca forma unei activitati specializata in masurarea, evaluarea, cunoasterea, gestiunea si controlul activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, precum si a rezultatelor obtinute din activitatea presoanelor fizice si juridice trebuie sa asigure inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea informatiilor cu privire la pozitia financiara, performanta financiara si fluxurile de trezorerie, atat pentru cerintele interne ale acestora, cat si in relatiile cu investitorii prezenti si potentiali, creditorii financiari si comerciali, clientii, institutiile publice si alti utilizatori.
Aceasta activitate, ca toate celelalte, este frumoasa atat timp cat nu ridica prea multe semne de intrebare si toate corelatiile sunt normale. Insa, inevitabil, viata cotidiana a unui contabil este plina de neprevazut. Ce facem in cazul in care depistam o eroare, o pierdere sau o sustragere a unui document justificativ?
Raspunsul la aceasta intrebare il descoperiti accesand linkul: http://www.contabilul.ro/index.php?pag=a&aid=2121