BlogulSpecialistului → Contabilitate si fiscalitate → S-a simplificat un pic autorizarea PFA
S-a simplificat un pic autorizarea PFA
Avem o noua reglementare cu privire la persoanele fizice autorizate (PFA). Necesitatea unei noi reglementari s-a ivit din pricina interpretarilor diferite aparute in practica in ceea ce priveste mai cu seama pasii care trebuie parcursi de catre solicitanti. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale aduce o serie de noutati menite sa simplifice procedura de inregistrare. Care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmam? Care sunt conditiile de functionare? Ce rol mai au primariile in autorizarea persoanelor fizice, a intreprinderilor individuale sau familiale? Care este regimul persoanelor fizice autorizate (PFA), al intreprinderilor individuale si familiale?
1. Formele de organizare
Persoanele fizice pot desfasura activitatile economice astfel:
* Persoana fizica autorizata este persoana fizica autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege, folosind in principal forta sa de munca.
Orice activitate economica desfasurata permanent, ocazional sau temporar in Romania de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale trebuie sa fie inregistrata si autorizata.
a) individual si independent, ca persoane fizice autorizate;
b) ca intreprinzatori titulari ai unei intreprinderi individuale;
c) ca membri ai unei intreprinderi familiale.
* Intreprindere individuala este intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica.
* Intreprindere familiala este intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica impreuna cu familia sa.
Consilier TVA
2. Procedura de inregistrare si autorizare
In vederea autorizarii ca PFA, intreprinderi individuale sau intreprinderi familiale, acestea trebuie sa depuna o cerere de inregistrare si de autorizare a functionarii la registrul comertului de pe langa tribunalul din judetul in care solicitantul isi stabileste sediul profesional. Cererea va fi insotita de documentatia prevazuta in anexa la O.U.G. nr. 44/2008
Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3 zile lucra toare de la data inregistrarii cererii.
Certificatul de inregistrare, continand codul unic de inregistrare, este documentul care atesta inregistrarea in registrul comertului, autorizarea functionarii, precum si luarea in evidenta de catre autoritatea fiscala competenta.
3. Ce modificari trebuie inregistrate in registrul comertului
Se inregistreaza in registrul comertului:
* schimbarea sediului profesional si a obiectului principal de activitate;
* punctele de lucru;
* autorizarea functionarii pentru desfasurarea oricarei activitati pentru care nu s-a cerut inregistrarea in registrul comertului.
Pentru mai multe detalii apasa aici